KOMPETENCJE
|
KONIECZNE
|
PODSTAWOWE
|
ROZSZERZAJĄCE
|
DOPEłNIAJĄCE
|
WYKRACZAJĄCE
|
POSTAWA
NA ZAJĘCIACH WF ;
|
Uczestniczy w zajęciach wf .Zna zasady higieny i bezpieczeństwa w czasie
zajęć.
|
Uczestniczy
w zajęciach wf, stosuje zasady higieny
i bezpieczeństwa. Zna
zasady Fair Play.
|
Uczeń
chętnie uczestniczy w zajęciach wf. Respektuje zasady Fair Play. Współpracuje
w zespole.
|
Uczeń
aktywnie uczestniczy
w zajęciach wf.
|
Uczeń
swoją postawą
i zaangażowaniem stanowi wzór
do naśladowania dla innych , godnie reprezentuje naszą szkołę.
|
SAMOKONTROLA,
SAMOOCENA
:
|
Uczeń
zna reakcję swojego organizmu na zmęczenie.
|
Uczeń
potrafi zmierzyć tętno
w spoczynku i po wysiłku .
|
Uczeń
potrafi na podstawie testów sprawnościowych określić swoje silne i słabe
strony.
|
Uczeń
systematycznie ocenia swoje postępy i przy pomocy nauczyciela analizuje
je.
|
Uczeń
samodzielne potrafi zinterpretować swoje postępy.
|
LEKKOATLETYKA:
-atletyka
terenowa
-biegi
krótkie
-biegi
średnie
-skok
wzwyż
-rzut
p. palantową
-rzut
p. lekarską
|
Uczeń umie zachować zasady
bezpieczeństwa podczas biegów, rzutów, skoków
|
Uczeń
potrafi pokazać pozycje wyjściowe do skoków, rzutów, biegów .
|
Uczeń uczestniczy w biegach,
rzutach, skokach w miarę swoich możliwości oraz osiąga wyniki na miarę
swoich możliwości.
|
Uczeń zna dystanse biegów krótkich , średnich, umie wystartować
do biegów krótkich i średnich ,potrafi prawidłowo wykonać
rzuty i skoki . Chętnie uczestniczy w zajęciach .
|
Uczeń bierze czynny udział
w zawodach sportowych ,pomaga nauczycielowi w organizowaniu
zawodów na ternie szkoły.
|
GIMNASTYKA:
-ćwiczenia
ogólnorozwojowe
-ćwiczenia
równoważne
-zwisy
i półzwisy
-przewroty
-skok
przez kozła
-stanie
na rękach
-przerzut
bokiem
|
Uczeń potrafi przy pomocy nauczyciela
wykonać proste ćwiczenia gimnastyczne ( skoki zajęcze,
przetoczenia, zwisy, itp.) Potrafi przy pomocy nauczyciela przyjąć
prawidłową postawę.
|
Uczeń potrafi zachować
zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń gimnastycznych, potrafi
samodzielnie przyjąć postawę skorygowaną.
|
Uczeń potrafi wykonać
poprawnie zwisy, przetoczenia, wyskoki na przyrządy
oraz zachowywać prawidłową postawę podczas ćwiczeń.
|
Uczeń potrafi wykonać samodzielnie zwisy, wyskoki, przewroty,
potrafi korygować błędy.
|
Uczeń umie asekurować współćwiczących, potrafi korygować postawę
ciała .
|
MINI
KOSZYKÓWKA:
-chwyty
i podania
-rzuty
do kosza
-kozłowanie
-poruszanie
się po boisku
-gry
i zabawy
|
Uczeń uczestniczy w lekcji , potrafi poruszać się po boisku.
|
Uczeń potrafi poprawnie podać i chwycić piłkę, wykonać kozłowanie i
rzut do kosza.
|
Uczeń wykorzystuje poznane elementy piłki koszowej w grach i zabawach.
|
Uczeń
samodzielnie stosuje poznane elementy piłki koszowej , zna podstawowe
przepisy gry w kosza.
|
Uczeń współpracuje
z nauczycielem w organizacji zawodów
i uczestniczy
w zawodach organizowanych na terenie szkoły.
|
MINI
SIATKÓWKA:
-postawa
siatkarska
-odbicia
górne i dolne,
-zagrywka
-gry
i zabawy
|
Uczeń potrafi przyjąć prawidłową postawę siatkarską.
Bierze
udział w lekcji.
|
Uczeń
potrafi podrzucić
i chwycić piłkę z zachowaniem prawidłowego ułożenia rąk.
|
Uczeń
potrafi odbijać piłkę sposobem górnym i dolnym oraz wykonać zagrywkę
dolną.
|
Uczeń
potrafi wykorzystać poznane elementy siatkówki
w grach i zabawach oraz zna podstawowe przepisy.
|
Uczeń
współpracuje
z nauczycielem w organizacji zawodów na terenie szkoły
i uczestniczy w nich. Reprezentuje szkołę
w rozgrywkach.
|
MINI
RĘCZNA:
-chwyty
i podania
-rytm
trzech kroków
-kozłowanie
-zwód
-rzut
do bramki
-gry
i zabawy
|
Uczeń
uczestniczy w zajęciach, umie poruszać się po boisku.
Potrafi wykonać podania
i chwyty.
|
Uczeń
potrafi wykonać rzut
do bramki z miejsca i z biegu.
|
Uczeń
potrafi kozłować piłkę .
Wykonać szybki atak oraz grać w obronie.
|
Uczeń samodzielnie stosuje poznane elementy
piłki ręczne j w grze, zna podstawowe przepisy.
|
Uczeń
współpracuje
z nauczycielem w organizacji zawodów na terenie szkoły
i uczestniczy w nich. Reprezentuje szkołę
w rozgrywkach.
|
MINI
PIŁKA NOŻNA:
-przyjęcia
i podania piłki nl, np.
-strzały
na bramkę
-prowadzenie
piłki
-gry
i zabawy
|
Uczeń
uczestniczy w lekcji. Zna zasady bezpieczeństwa.
|
Uczeń
potrafi podać i przyjąć piłkę , wykonać strzał
na bramkę.
|
Uczeń
stosuje poznane elementy piłki nożnej w grach
i zabawach.
|
Uczeń
samodzielnie stosuje poznane elementy piłki nożnej w grze, zna
podstawowe przepisy.
|
Uczeń
współpracuje
z nauczycielem w organizacji zawodów na terenie szkoły
i uczestniczy w nich. Reprezentuje szkołę
w rozgrywkach.
|
PŁYWANIE
:
-
kraul na piersiach
-
styl grzbietowy
-
styl klasyczny
-
skoki do wody
|
Uczeń
uczestniczy w zajęciach.
Potrafi
wykonać ślizg
na piersiach. Zna zasady bezpieczeństwa kąpieli
w wodzie.
|
Uczeń
potrafi przepłynąć strzałką oraz położyć się |
na plecach. Stosuje zasady bezpiecznej kąpieli.
|
Uczeń
potrafi przepłynąć trzema stylami i wykonać skok do wody .
|
Uczeń
potrafi przepłynąć trzema stylami
25 m
i wykonać skok do wody na główkę.
|
Uczeń
zna style pływackie . Bierze udział w zawodach sportowych .Reprezentuje
szkołę na zawodach międzyszkolnych.
|
RYTM
I MUZYKA:
-
„Polonez”
-
Gimnastyka
przy muzyce
|
Uczeń
potrafi naśladując
nauczyciela poruszać się w rytm muzyki.
|
Uczeń
potrafi odtworzyć ruch pokazany przez nauczyciela.
|
Uczeń
potrafi dobrać ćwiczenia do rodzaju muzyki przy pomocy nauczyciela.
|
Uczeń
potrafi stopniować trudność wykonywanych ćwiczeń do muzyki
przy pomocy nauczyciela.
|
Uczeń
dobierze intensywność ćwiczeń do rodzaju muzyki przy pomocy
nauczyciela.
|
TENIS
STOŁOWY:
-
odbicia
-
zagrywka
-
gry
i zabawy.
|
Uczeń
potrafi prawidłowo trzymać rakietkę.
|
Uczeń
przy pomocy nauczyciela wykonuje zagrywkę i odbicia piłeczki.
|
Uczeń potrafi odbijać piłeczkę
w dwójkach.
|
Uczeń
samodzielnie stosuje poznane elementy tenisa stołowego w grach i zabawach
.Zna podstawowe przepisy .
|
Uczeń
współpracuje
z nauczycielem w organizacji zawodów na terenie szkoły
i uczestniczy w nich. Reprezentuje szkołę
w rozgrywkach.
|