WYMAGANIA EDUKACYJNE
DLA KLASY V
KOMPETENCJE |
KONIECZNE 2 dop. |
PODSTAWOWE 3 dst |
ROZSZERZAJĄCE 4 |
DOPEŁNIAJĄCE 5 |
WYKRACZAJĄCE 6 |
POSTAWA NA ZAJĘCIACH WF ; |
Uczestniczy w zajęciach wf .Zna zasady higieny
i bezpieczeństwa w czasie zajęć. |
Uczestniczy w zajęciach wf,
stosuje zasady higieny i bezpieczeństwa. Zna zasady Fair Play. |
Uczeń chętnie uczestniczy w zajęciach wf. Respektuje zasady Fair Play. |
Uczeń aktywnie uczestniczy w zajęciach wf. |
Uczeń swoją postawą i zaangażowaniem stanowi wzór
do naśladowania dla innych , godnie reprezentuje naszą szkołę. |
SAMOKONTROLA, SAMOOCENA : |
Uczeń zna reakcję swojego
organizmu na zmęczenie. |
Uczeń potrafi zmierzyć
tętno w spoczynku i po wysiłku . |
Uczeń potrafi na podstawie
testów sprawnościowych określić swoje silne i słabe strony. |
Uczeń systematycznie
ocenia swoje postępy i przy pomocy nauczyciela analizuje je. |
Uczeń samodzielne potrafi
zinterpretować swoje postępy. |
LEKKOATLETYKA: -atletyka terenowa -biegi krótkie -biegi średnie --skok wzwyż i w dal -rzut p.palantową -rzut p.lekarską |
Uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas zajęć la , potrafi wykonać start niski, start wysoki,. |
Uczeń
uczestniczy w zajęciach osiągając wyniki na miarę swoich możliwości |
Uczeń potrafi
prawidłowo wykonać skok w dal ,wzwyż ,rzucić p.palantową
oraz przebiec |
Uczeń potrafi poprowadzić rozgrzewkę la, potrafi
zmierzyć długość skoku w dal, rzutu p. palantową, czasu biegów |
Uczeń współpracuje z nauczycielem w organizowaniu
zawodów la i uczestniczy w nich,reprezentuje szkołę
na zawodach międzyszkolnych. |
GIMNASTYKA: -ćwiczenia ogólnorozwojowe -przewroty -skoki przez kozła -skok kuczny przez skrzynię -ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy |
Uczeń potrafi przyjąć prawidłową postawę. Uczeń
zna zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń gimnastycznych. |
Uczeń potrafi wykonać proste ćwiczenia
gimnastyczne (zwisy, przetoczenia,skoki zajęcze
itp.)Umie zachować prawidłową postawę podczas ćwiczeń. Potrafi bezpiecznie
podnosić i przenosić przedmioty. |
Uczeń potrafi zaprezentować 5 ćwiczeń
kształtujących. Potrafi wykonać przewroty w przód i tył, przerzut bokiem,
przeskok przez kozła. |
Uczeń potrafi wykonać prosty układ gimnastyczny
zaproponowany przez nauczyciela. Potrafi zaprezentować ćwiczenia wzmacniające
mięśnie brzucha i pleców.Wie jak nalży asekurować współćwiczącego podczas prostych ćwiczeń
gimnastycznych. |
Uczeń potrafi samodzielnie ułożyć i wykonać prosty
układ gimnastyczny. |
MINI KOSZYKÓWKA: -podania i chwyty -kozłowanie ,rzuty do kosza -rozgrywanie piłki -obrona „każy swego” -gra uproszczona |
Uczeń potrafi podać i chwycić piłkę, wykonać
kozłowanie i rzut do kosza. |
Uczeń potrafi kozłować piłkę prawa i lewą ręką,
wykonać rzut do kosza. |
Uczeń potrafi
wykorzystać poznane elementy w grze uproszczonej. Zna podstawowe przepisy gry
w kosza. |
Uczeń potrafi
wykonać rzut do kosza z biegu. Potrafi pełnić rolę obrońcy i
atakującego. |
Uczeń współpracuje z nauczycielem w organizowaniu
zawodów szkolnych i uczestniczy w nich , reprezentuje szkołę w rozgrywkach
międzyszkolnych. |
MINI SIATKÓWKA: -odbicia górne i dolne -zagrywka -rozgrywanie w 2 i 3 - gra uproszczona |
Uczeń potrafi podrzucić i chwycić piłkę z
zachowaniem prawidłowego ułożenia rąk i przyjęcia prawidłowej postawy
siatkarskiej. |
Uczeń potrafi odbijać piłkę sposobem górnym i
dolnym. Oraz wykonać zagrywkę dolną lub górną. |
Uczeń potrafi odbijać piłkę w dwójkach. Potrafi
wykorzystać poznane elementy w grze uproszczonej .Zna podstawowe przepisy gry
w piłkę siatkową. |
Uczeń potrafi rozegrać mecz wg, przepisów mini
siatkówki. |
Uczeń współpracuje z nauczycielem w organizowaniu
zawodów szkolnych i uczestniczy w nich, reprezentuje szkołę w rozgrywkach. |
MINI RĘCZNA: -podania i chwyty w miejscu i
marszu, biegu -kozłowanie -rytm 3 kroków -rzut do bramki z wyskoku -atak szybki -krycie każdy swego -gra uproszczona |
Uczeń potrafi wykonać chwyty i podania, kozłowanie
oraz rzut do bramki. |
Uczeń potrafi prawidłowo wykonać rzut do bramki z
wyskoku . |
Uczeń potrafi wie jak kryć każdy swego
.Wykorzystuje poznane elementy w grze uproszczonej. |
Uczeń potrafi zorganizować mini zawody w p.ręcznej. Potrafi przeprowadzić rozgrzewkę . |
Uczeń współpracuje z nauczycielem w organizowaniu
zawodów szkolnych i uczestniczy w nich. Reprezentuje szkołę w rozgrywkach
międzyszkolnych. |
MINI PIŁKA NOŻNA: - żonglerka piłką - -uderzenia nl,np., - zmiana kierunku i tempa - -zwody - gra uproszczona |
Uczeń potrafi podać i przyjąć piłkę oraz wykonać
strzał w kierunku bramki. |
Uczeń
potrafi rozgrywać piłkę w dwójkach .Potrafi
oddać strzał na bramkę w biegu.Wykorzystuje
poznane elementy w grach i zabawach. |
Uczeń wykorzystuje poznane elementy w grze uproszczonej
. Zna podstawowe przepisy gry w piłkę nożną. |
Uczeń potrafi zorganizować mini zawody w piłce
nożnej. Potrafi poprowadzić rozgrzewkę . |
Uczeń współpracuje w organizowaniu zawodów
szkolnych uczestniczy w nich, reprezentuje szkołę w rozgrywkach
międzyszkolnych. |
RYTM I MUZYKA: --aerobic -kroki i figury tańców narodowych |
Uczeń potrafi odtworzyć ruch pokazany przez
nauczyciela |
Uczeń potrafi dobrać ćwiczenia do rodzaju muzyki |
Uczeń potrafi stopniować trudność ćwiczeń do
muzyki. |
Uczeń potrafi dobrać odpowiednie ćwiczenia
zależnie od rodzaju muzyki. Potrafi wymienić 5 tańców narodowych polskich. |
Uczeń samodzielnie poprowadzi ćwiczenia do muzyki.. |
TENIS STOŁOWY: -odbicia -zagrywka -gra uproszczona |
Uczeń przy pomocy nauczyciela wykonuje odbicia i
zagrywkę. |
Uczeń potrafi odbijać piłeczkę w dwójkach. |
Uczeń stosuje poznane elementy gry w grze w tenisa
stołowego .Zna podstawowe przepisy. |
Uczeń potrafi
przy pomocy nauczyciela zaplanować system rozgrywek i poprowadzić gry. |
Uczeń współpracuje z nauczycielem w organizowaniu
rozgrywek szkolnych i uczestniczy w
nich, reprezentuje szkołę w rozgrywkach międzyszkolnych. |
WYMAGANIA EDUKACYJNE KLASA VI
KOMPETENCJE |
KONIECZNE |
PODSTAWOWE |
ROZSZERZAJĄCE |
DOPEŁNIAJĄCE |
WYKRACZAJĄCE |
LEKKOATLETYKA: -atletyka terenowa -biegi krótkie i średnie -skok w dal i wzwyż -rzuty p.palantową |
Uczeń potrafi zastosować start wysoki i niski,
odbić się do skoku w dal i wzwyż,rzucić prawidłowo p.palantową. |
Uczeń aktywnie uczestniczy w zajęciach , potrafi
przebiec 600/1000 m swoim tempem ,rzucić p.palantową
i wykonać skoki na miarę swoich możliwości |
Uczeń potrafi przeprowadzić rozgrzewkę la,zmierzyć czasy biegów, odległości rzutów i skoków. |
Uczeń potrafi zanalizować jak zmieniała się jego
sprawność na podstawie wyników osiąganych
w ostatnich okresach nauki.Uczeń potrafi
zorganizować i sędziować niektóre konkurencje la. |
Uczeń pod patronatem nauczyciela organizuje i
sędziuje zawody szkolne i międzyszkolne, reprezentuje szkołę na zawodach
międzyszkolnych. |
GIMNASTYKA: -ćwiczenia przy muzyce -przewroty -skoki przez przyrządy -układy gimnastyczne |
Uczeń potrafi wykonać proste ćwiczenia
gimnastyczne ( przetoczenia,zwisy,przeskoki przez
przeszkody itp.)Umie zachować zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń.Stosuje autokorekcję
podczas ćwiczeń. |
Uczeń potrafi przeprowadzić rozgrzewkę przy
muzyce. Potrafi wykonać przewroty w
przód i tył łączone, przerzut bokiem, przeskok przez kozła i skrzynię. |
Uczeń wykona układ gimnastyczny zaproponowany
przez nauczyciela. Potrafi zaprezentować ćwiczenia wzmacniające mięśnie
posturalne. |
Uczeń zaprezentuje układ gimnastyczny przygotowany
przez siebie. Wie jak asekurować partnera podczas ćwiczeń gimnastycznych. |
Uczeń potrafi zorganizować szkolne zawody
gimnastyczne oraz potrafi sędziować. Reprezentuje szkołę. |
MINI KOSZYKÓWKA : -podania i chwyty -rzuty do kosza -obrona,atak -gra właściwa |
Uczeń potrafi podać i przyjąć piłkę , kozłować
slalomem ze zmianą ręki, wykorzystuje poznane elementy w grach i zabawach. |
Uczeń wykorzystuje poznane elementy w grze
1x1,2x2,3x3.Zna podstawowe przepisy gry w kosza. |
Uczeń
potrafi przeprowadzić rozgrzewkę z piłkami. Uczeń potrafi zorganizować mini zawody w
koszykówce. |
Uczeń wykorzystuje poznane elementy gry oraz
przepisy w grze właściwej. |
Uczeń organizuje szkolne zawody w koszykówce,
sędziuje zawody w klasach młodszych. Reprezentuje szkołę w rozgrywkach
międzyszkolnych. |
MINI SIATKÓWKA: -poruszanie się po boisku -rozgrywanie piłki -gra właściwa |
Uczeń
potrafi prawidłowo odbijać piłkę sposobem górnym i dolnym, wykonać zagrywkę
dolną lub górną.Wykorzystuje poznane elementy w
grach i zabawach. |
Uczeń potrafi odbijać piłkę w 2 i 3.Wie jak
rozpocząć seta.Zna przepisy gry w piłkę siatkową. |
Uczeń potrafi przeprowadzić rozgrzewkę. Uczeń potrafi zorganizować mini zawody w piłce
siatkowej( 2x2,3x3). |
Uczeń potrafi
wykorzystać zdobyte umiejętności i wiadomości z piłki siatkowej w grze
właściwej. |
Uczeń organizuje zawody szkolne w siatkówce.Sędziuje zawody klasom młodszym.Reprezentuje
szkołę w rozgrywkach międzyszkolnych. |
MINI RĘCZNA: -kozłowanie -rzut po biegu, z przeskokiem i w wyskoku -atak,obrona -gra właściwa |
Uczeń potrafi zająć własciwą
pozycję w obronie i ataku,Wie jak kryć „każdy swego”.Potrafi wykonać rzut z wyskoku do bramki.Wykorzystuje poznane elementy w grach i zabawach. |
Uczeń umie wykorzystać poznane elementy w
uproszczonej grze w p.ręczną.Zna przepisy gry w p.ręczną. |
Uczeń potrafi przeprowadzić rozgrzewkę z piłkami.Potrafi zorganizować proste gry w p.ręczną. |
Uczeń potrafi wykorzystać zdobyte umiejętności i
wiadomości w grze właściwej. |
Uczeń organizuje zawody szkolne w p.ręcznej.Sędziuje zawody klasom młodszym.Reprezentuje
szkołę na zawodach międzyszkolnych. |
MINI PIŁKA NOŻNA: -żonglerka nl.np. -zwody -gra uproszczona |
Uczeń potrafi żonglować piłką.Rozgrywać
piłkę w dwójkach.Oddać strzał na bramkę w
wyznaczony punkt..Wykorzystuje poznane elementy w grach i zabawach. |
Uczeń umie wykorzystać poznane elementy w grze
uproszczonej , zna przepisy gry w p.nożną |
Uczeń potrafi przeprowadzić rozgrzewkę.Potrafi
zorganizować proste gry w piłkę nożną. |
Uczeń potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości i
umiejętności w grze właściwej. |
Uczeń organizuje rozgrywki szkolne, sędziuje
zawody w klasach młodszych.Reprezentuje szkołę w rozgrywkach
międzyszkolnych. |
RYTM I MUZYKA: -ekspresja ruchowa -elementy tańców narodowych |
Uczeń potrafi dobrać ćwiczenia do rodzaju muzyki. |
Potrafi stopniować trudność ćwiczeń do muzyki.Potrafi wymienić polskie tańce narodowe. |
Uczeń potrafi dobrać ćwiczenia do tempa muzyki. |
Uczeń potrafi zaprezentować podstawowe kroki
„Poloneza” |
Uczeń zaprezentuje swoje umiejętności taneczne na
forum szkoły. |
TENIS STOŁOWY: -odbicia -zagrywka -gra pojedyncza i deblowa |
Uczeń potrafi rozgrywać piłkę w dwójkach. |
Uczeń stosuje poznane elementy gry w tenisa
stołowego w grze pojedynczej.Zna przepisy gry. |
Uczeń potrafi przeprowadzić rozgrzewkę.Potrafi
rozpisać drabinkę rozgrywek i przeprowadzić gry. |
Uczeń wykorzystuje poznane wiadomości i
umiejętności w grze pojedynczej i deblowej. |
Uczeń organizuje zawody szkolne, sędziuje zawody,
reprezentuje szkołę w rozgrywkach międzyszkolnych. |